Mobile Vikings abonnementen

Mobile Vikings is een echte prijsbijter naar onze mening. Maar weinig andere aanbieders kunnen de Movile Vikings abonnement verslaan. Stel zelf je eigen abonnement samen op maat van jouw wensen. Hieronder vind je slechts een klein deel van alle mogelijkheden. Vooral het Mobile Vikings Unlimited abonnement is één van de beste deals die er momenteel is!

Mobile Vikings abonnementen
FormuleBellenDataSMSPrijs/MaandOnline bestellen
blank
Vikings 10
150 min1,5 GBOnbeperkt SMS€ 10Ontvang nu
uw gratis SIM-kaart!

blank
Vikings 12
150 min2,5 GBOnbeperkt SMS€ 12Ontvang nu
uw gratis SIM-kaart!

blank
Vikings 15
Onbeperkt bellen10 GBOnbeperkt SMS€ 15Ontvang nu
uw gratis SIM-kaart!

blank
Vikings 20
Onbeperkt bellen15 GBOnbeperkt SMS€ 20Ontvang nu
uw gratis SIM-kaart!

MEEST VERKOCHT
blank
Vikings Onbeperkt
Onbeperkt bellenOnbeperkt
Na 50GB verlaagde snelheid
Onbeperkt SMS€ 29Ontvang nu
uw gratis SIM-kaart!

+ bel gratis naar andere Vikings en sms onbeperkt naar iedereen.
Laatste update: nov/2021

Waarom Mobile Vikings?

Iedereen kent Mobile Vikings wel van de gekende Da Da Ta reclame. Maar Mobile Vikings staat vooral gekend om de abonnementen markt op zijn kop te zetten. Met erg scherpe tarieven jagen ze hun concurrenten de stuipen op het lijf. De andere gsm abonnementen aanbieders bibberen al wanneer ze te horen krijgen dat Mobile Vikings hun tarieven maar weer eens goedkoper of beter maakt.

Mobile Vikings werd opgericht in 2009 en liet hun bestaande klanten reclame maken voor hen. Zo verwierven ze “zonder” enig marketingbudget in geen tijd meer dan 100.000 klanten. In ruil kreeg degene die een nieuwe klant aanbracht 15 Mobile Vikings punten. Hetgeen overeenkomt met € 15.

Laatst vervingen ze hun netwerkbeheerder. Zo gebruiken ze nu het veel kwalitatievere Proximus netwerk. In het verleden hebben ze ook nog gebruik gemaakt van het Orange en Base netwerk. Zo kunnen ze hun klanten nog betere en snellere verbindingen aanbieden met een beter bereik.

Het feit dat Mobile Vikings zo vooruitstrevend is, qua prijs en technologie, is voor ons een grote reden om Mobile Vikings aan iedereen aan te raden. (Naast Orange en Scarlet)

Mocht je er voor kiezen om met een provider in zee te gaan, is het van belang ook wat van diens historie af te weten. Door iets van de achtergrond te weten, weet je ook meer hoe iemand in de toekomst zijn of haar stappen zal voorbereiden en zetten. Zo ook bij Mobile Vikings, die als mobiele virtuele operator zijn opgericht in 2009. Naast activiteit in België, zijn ze actief op Nederlands grondgebied.

Door de wetgeving op het gebeid van telecom providers, is er nogal een slag aan vooraf gegaan voor dat de huidige situatie tot stand is gekomen. Zo is Mobile Vikings een virtuele operator en heeft het geen eigen netwerk. Dat betekent dat vanaf het begin af aan een netwerk gehuurd is, in eerste instantie bij Base dat onder Telenet viel. Vervolgens werd het bedrijf Medialaan Company eigenaar van Vinkingco. Een operator die gebruik maakte van het netwerk van Base. Vanaf dat moment werd Mobile Vikings onderdeel van Medialaan dat het netwerk van base gehuurd had. Echter is Base niet lang geleden door Telenet overgenomen en ontstond er zo een direct concurrentie beding. De overeenkomst van Telenet en Base werd overgedaan aan Medialaan. Sinds afgelopen voorjaar is Medialaan een onafhankelijk speler en mag het zelf de netwerkkeuze bepalen, zo is het gekomen dat Mobile Vikings nu gebruikt maakt van het netwerk van Orange.

Naast het feit dat er zeer recent een fikse omslag is geweest als het gaat om netwerkbeheer, van Base naar Orange, heeft Mobile Vikings ook andere belangrijke kern elementen aangepakt.

Zo is het sinds deze zomer de mogelijkheid om bij Mobile Vikings voor een Unlimited abonnement te kiezen, ook wel het Unlimited Da Da Ta-abonnement genoemd.

Hier bij kunnen klanten van Mobile Vikings onbeperkt bellen, sms’en én gebruik van het internet voor een vast bedrag per maand. Dit is wat ons betreft het beste aanbod aangezien de abonnementen het niet per se meer zo moeten hebben van onbeperkt bellen of sms’en, maar van data!

Dit zijn haast gepasseerde elementen die voor de consument steeds meer in aanzien dalen. Anno nu is het van belang hoeveel GB’s je te besteden hebt en wat je daarmee kan uitvoeren. Allicht voelt dat voor jou anders, maar veelal ligt bij het internetverbruik het zwaartepunt van de abonnementskeuze.

In de tabel hierboven vind je alle Mobile Vikings abonnementen terug. Hieronder volgt louter een verdere beschrijving van deze abonnementen.

Het is niet enkel en alleen mogelijk om onbeperkt van alles gebruik te maken, want naast dit pakket zijn er nog andere mogelijkheden die meer aan zouden kunnen sluiten bij je verbruik en gebruikersverlangens.

Om bij het begin te beginnen, bestaat er pakket Mogelijkheid 1. Dit zou je qua kledingmaat kunnen vergelijken met een maat XXS. Bij Mogelijkheid 1 heb je namelijk slechts 50 belminuten, maar wel met een mogelijkheid van 60 minuten bellen voor Mobile Vikings gebruikers onderling. Daarnaast kan je onbeperkt sms’en en voor 1 GB gebruik maken van her internet. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs en met de mogelijkheid om buiten de bundel te gaan met het kostenbeeld van 0,20 cent per minuut voor bellen extra, 0,24 cent voor elke mms en 0,10 cent voor de MB’s.

Mogelijkheid 2 en Mogelijkheid 5 verschillen niet zeer extreem van elkaar, zo heeft Mogelijkheid 5 50 belminuten en 2 GB en Mogelijkheid 2 150 belminuten en 1 GB. In beide gevallen hebben ze een mogelijkheid van 60 belminuten voor onderlinge Mobile Vikings om in België onderling te bellen. Daarnaast is er ook in beide gevallen om buiten de bundel te bellen, te internetten of te mms’en, daarvoor gelden de hierboven genoemde tarieven.

Naast de hierboven genoemde mogelijkheden, zijn er nog eens negen pakket mogelijkheden die allicht aansluiten op jouw wensen. In alle gevallen verschillen ze net op een vlak van elkaar, zo heeft Mogelijkheid 3 Onbeperkt bellen en sms’en, maar heeft Mogelijkheid 6 150 belminuten en onbeperkt sms’en en 2 GB. Zo loopt het steeds een beetje uiteen en verspringt het van de focus op meer internet dan wel op meer belminuten. Het onbeperkt sms’en is bij alle negen pakketten een feit, dit is fijn maar ook allicht een overbodige luxe omdat er niet per se veel gebruik gemaakt van hoeft te worden. Omdat sms’en haast een historisch begrip aan het worden, dien je je focus vooral te leggen op je internet en belminuten gebruik.

De belminuten lopen namelijk op tot 150 belminuten plus 60 minuten per dag tussen Mobile Vikings gebruikers onderling en vervolgens onbeperkt. Het internetgebruik loopt van 2 GB naar wel 10 GB en uiteindelijk ook in het onbeperkte pakket naar een onbeperkt aantal GB.

Abonnement met onbeperkt bellen?

Het begrip onbeperkt kan wel flink voor verwarring zorgen, aangezien je bij onbeperkt zou denken dat er geen einde aan kan komen. Zo is het gevoel dat bij onbeperkt de consumptie mogelijkheid eindeloos. Er is geen sprake van, want voor niets gaat de zon op ook in telecom land. Het is daarom van belang om altijd de voorwaardes van een pakket of abonnement erg goed door te spitten.

Bij het Unlimited pakket van Mobile Vikings, oogt het als een onbeperkt pakket. Echter kan de kwaliteit wel afnemen naar mate je internetgebruik toe neemt. Zo is er reeds bekend dat na 20 GB de snelheid van je oneindige internetbundel wel zal afnemen. Dit zegt dus niet zo zeer iets over het onbeperkte aspect, eerder over het kwalitatieve aspect. Onbeperkt wil dus niet zeggen dat je op dat niveau van het product zal kunnen gaan genieten. Het zal steeds wat afnemen in kwaliteit. Daar dien je wel rekening mee te houden, aangezien je op die manier wellicht minder prettig gebruik maakt van het onbeperkte aspect.

Dit geldt overigens voor alle spelers op de telecom markt en zeker niet alleen voor Mobile Vikings. Het is aan te raden de kleine lettertjes in elk mogelijk contract altijd goed na te lopen.

Abonnement met onbeperkt sms’en

Naast onbeperkt in het internetverbruik, kan je je ook afvragen wat onbeperkt in het sms verbruik dan aanduidt. Zo wordt in dat geval gedoeld op 10.000 sms’jes per maand, dit zo neerkomen op ruim 350 sms’jes per dag. Dat is een hele hoop, dus het is zeker maar de vraag of je dat überhaupt ooit haalt. Laat staan dat je daar niet snel overheen zal geraken.

Maar bedenk wel dat in alle gevallen of het belminuten, sms’jes of internet GB’s zijn je als een gewaarschuwd mens dient te opereren. Aangezien het niet enkel voor Mobile Vikings geldt, maar voor alle aanbieders in het algemeen. Onbeperkt is en blijft een lastig begrip, nu en ook zeker in de toekomst.

Volg alles real-time via de Mobile Vikings app

De Mobile Vikings app stelt je in staat alles op te volgen. Zo zie je meteen of je bijna boven het limiet van je abonnement (of herlaadbeurt) zit. 

Je kunt ook héél gemakkelijk je familieleden opvolgen via die app (als zij daar de toestemming toe geven of jij als ouder die toestemming vereist).

Werk je met herlaadbeurten, dan kun je via de app in slechts enkele klikken terug herladen.

De app is zowel in de Google Play Store als de Apple App Store beschikbaar. Zelf op je Apple Watch kun je alles real-time opvolgen.

Mobile Vikings app

Mobile Vikings Kortingscode

Er is momenteel geen Mobile Vikings kortingscode beschikbaar. Begrijpelijk, want de tarieven van Mobile Vikings zijn zo scherp waardoor je sowieso al minder betaalt dan bij andere aanbieders. En het voor hen dus bijna onmogelijk wordt om nog meer korting aan te bieden. 

Eénmaal je klant bent bij hen kun je wel Mobile Vikings punten sparen. Dat doe je door aankopen te doen bij gekende webwinkels zoals Bol.com, Coolblue, … Wanneer je daar een aankoop doet ontvang je Mobile Vikings punten die je kunt gebruiker voor data of om te bellen. Handig, toch?!

Mobile Vikings Klantendienst

Een essentieel aspect van het kiezen van een mobiele provider is de beschikbaarheid en kwaliteit van de klantenservice. Bij Mobile Vikings wordt er naar gestreefd om klanten een bevredigende ondersteuningservaring te bieden. Hier zijn enkele details over de klantenservicekanalen:

  1. Telefonische ondersteuning: Mobile Vikings biedt telefonische ondersteuning voor directe communicatie met klantenservicemedewerkers. Klanten kunnen telefonisch contact opnemen om vragen te stellen, problemen te melden of assistentie te krijgen bij abonnementsgerelateerde zaken.

  2. E-mailondersteuning: Naast telefonische ondersteuning is er ook de mogelijkheid om via e-mail contact op te nemen met de klantenservice. Dit biedt klanten de flexibiliteit om schriftelijke vragen te stellen en uitgebreidere informatie te verstrekken.

  3. Online Helpdesk: Mobile Vikings heeft een online helpdesk waar klanten antwoorden kunnen vinden op veelgestelde vragen en gedetailleerde informatie over verschillende aspecten van hun abonnementen. Deze online bron kan een waardevolle zelfhulpbron zijn.

  4. Sociale Media: Het is gebruikelijk dat bedrijven, waaronder Mobile Vikings, actief zijn op sociale media. Klanten kunnen via platforms zoals Twitter of Facebook contact opnemen voor snelle interacties en updates.

  5. Community Forum: Mobile Vikings kan een online communityforum hebben waar klanten ervaringen kunnen delen, vragen kunnen stellen en antwoorden kunnen vinden van zowel medeklanten als vertegenwoordigers van Mobile Vikings.

Het is raadzaam voor lezers om de officiële website van Mobile Vikings te bezoeken voor de meest actuele informatie over klantenservicekanalen en ondersteuningsmogelijkheden