UNDO, de Belgische telecomoperator die voorop loopt op het gebied van duurzaamheid, blikt tevreden terug op de afgelopen zes maanden en zet zich in voor verdere groei. Sinds de lancering op 25 juli heeft UNDO een uniek concept geïntroduceerd in België: voor elke nieuwe abonnee plant de operator een boom en stelt klanten in staat bij te dragen aan CO2-compenserende projecten. Zes maanden later is de realisatie van deze ambitie concreet zichtbaar met de start van grootschalige bebossingsinitiatieven in Congo, in samenwerking met lokale partner GI-AGRO, gelegen 140 km ten oosten van Kinshasa.
Met bijna 3.000 actieve gebruikers die hun ecologische voetafdruk compenseren, heeft UNDO de afgelopen maanden al 5.309 bomen geplant in het kader van het UNDO Forest-project. Naast het voornemen om 25.000 bomen te planten op 25 hectare in Congo, kunnen UNDO-gebruikers ook lokale projecten in IBI Village ondersteunen, zoals de financiering van de lokale school, het ziekenhuis, de boerderij en bijenteelt.
Elke maand ontvangen UNDO-gebruikers CO₂ kg’s in hun abonnement, die ze kunnen gebruiken voor een van de UNDO Removal-projecten. Tot nu toe hebben gebruikers bijna 4 ton CO₂ gecompenseerd door deel te nemen aan projecten zoals Biochar, Everest Carbon en Neustark. De opbrengsten van het UNDO Forest-initiatief worden gebruikt voor aankomende projecten, zoals beschermende kleding voor bijen, schoolbenodigdheden, vaccinaties, postnatale controles en landbouwmateriaal.
Dankzij de UNDO-app kunnen klanten nu de impact van hun mobiele apparaten op het milieu volgen en met een eenvoudige druk op de knop bijdragen aan milieuprojecten. UNDO Forest, een herbebossingsinitiatief dat volledig in handen is van UNDO, compenseert de CO₂-uitstoot van gebruikers door cassaveplantjes en acaciabomen te planten in Congo, waarbij acaciabomen worden gekozen vanwege hun snelle groei en CO2-opnamecapaciteit.
De snelgroeiende gebruikersgemeenschap van UNDO, vooral onder jonge gebruikers, toont aan dat duurzaamheid aanspreekt. Met drie aantrekkelijke abonnementen, waaronder het populaire aanbod van 200 GB data voor €30 per maand, heeft UNDO een breed publiek bereikt.
CEO Laurent Bataille is tevreden over de eerste zes maanden van UNDO en kijkt uit naar verdere groei:
“We zijn voorlopig heel tevreden met onze groei en hopen nog veel meer mensen van onze goede doelen te overtuigen. Dankzij je mobiel verbruik doe je iets goed voor de planeet. We streven naar een duurzaam project waaraan elke gebruiker zijn steentje bijdraagt.”
Laurent Bataille, CEO bij UNDO
Voor meer informatie over UNDO kunt u terecht op www.undo.be.
Wat je moet weten over UNDO?
UNDO, gevestigd in Brussel, is de eerste aanbieder van klimaatgerichte mobiele telefonie in België. Met transparante bewijzen van dagelijkse inzet streeft UNDO ernaar de CO₂-uitstoot te compenseren en bij te dragen aan een groene planeet. De UNDO-app biedt gebruikers de mogelijkheid om de impact van hun mobiele apparaten te volgen en deel te nemen aan milieuprojecten.